16 mai 2009

Confirmarea!

Dupa ce a fost condamnat la munca silnica pe viata pentru o fapta pe care nu a comis-o, dus intr-o inchisoare in care brutalitatile si crima fac parte din portia zilnica de pedeapsa, prezent doar fizic pentru ca gandul era liber, "Sunt si o sa raman curajos. Am sa lupt in ciuda si impotriva tuturor.", purtand in el, in anus, un tub de aluminiu gros cat degetul mare unde isi tinea banii, "A intrat foarte bine,pana sus.Face parte din mine. E viata mea, libertatea pe care o port in mine" , evadand impreuna cu 2 tovarasi pe o barca de la ocna unde a fost dus, ajuns pe o insula cu leprosi, infruntand toate pericolele in larg apoi strivit de stanci ajunge in Curacao unde primeste prima confirmare! din exterior ca DA, nimic nu a fost in zadar, totul e cu un rost, cu credinta si cu adevarul in mana va reusi...sa isi castige libertatea, sub toate formele ei.
Confirmarea vine de la un preot pe care l-a intalnit pe insula Curacao.
" - Vezi tu, fiule, de n-ai fi avut de urcat aceasta Golgota, niciodata n-ai fi putut sa te inalti atat de sus si sa te apropii atat de tare de adevarul lui Dumnezeu. Am sa iti spun mai mult : oamenii,sistemele, angrenajele acestei infioratoare masini care te-au strivit, creaturile fundamental rele care te-au torturat in diferite chipuri si ti-au provocat neajunsuri, ti-au facut cel mai mare serviciu cu putinta. Au trezit in tine o noua faptura, mai presus de prima, iar azi, daca ai simtul onoarei, al bunatatii, al milei, si energia necesara ca sa invingi toate obstacolele si sa devii o fiinta superioara, le-o datorezi lor. Acele ganduri de razbunare, de a-l pedepsi pe fiecare dupa raul pe care ti l-au facut, nu pot rodi intr-un om ca tine.
Tu trebuie sa fi un salvator al oamenilor, iar nu sa traiesti pentru a face rau, chiar daca ai avea convingerea ca ar fi indreptatit. Dumnezeu a fost marinimos cu tine spunandu-ti : Ajuta-te si te voi ajuta! . Si a facut-o pe deplin, ingaduindu-ti sa salvezi chiar si pe altii. Indeosebi, nu crede ca toate acele pacate pe care le-ai faptuit ar fi atat de grave. Exista o sumedenie de oameni cu inalta pozitie sociala care s-au facut vinovati de fapte mult mai grave decat ale tale. Numai ca ei nu au avut prilejul, in pedeapsa aplicata de justitia oamenilor, sa se inalte precum ai facut tu.
- Multumesc, parinte. Mi-ai facut un bine urias, pentru toata viata. N-am sa-l uit niciodata.
- Vei pleca mai departe, fiule, si vei avea de infruntat noi primejdii."
Papillon - Henry Carriere

2 comentarii:

satmareanca spunea...

Off topic. Ce bine îmi prinde muzica. Sper să nu mă pui să plătesc drepturi de autor :))))

Radu spunea...

Crina, nu trebuie sa platesti nimic...ceva cadou ai? :D o carte ceva
Mugur, eu care credeam ca sunt singurul care citeste o carte de mai multe ori, sau vede un film :)
Un prieten mi-a facut o edificare foarte buna cartii, an vrut sa o comand dp net cand intr-o zi vorbeam la telefon si invartindu-ma prin camera de zi imi arunc ochii pe biblioteca veche a parintilor..ce vad? Papillon ed. 1991 :D. Ce interesant nu? e veche dar parca are greutate mai mare.